Hoe kies je de beste relatiegeschenken?

 

Relatiegeschenken. We weten allemaal dat deze een grote bijdrage kunnen leveren voor meer naamsbekendheid. Eigenlijk kan je bedrijf niet zonder relatiegeschenken als marketing- en promotiemiddel. Maar hoe kies je de beste relatiegeschenken? Wij helpen je graag met deze tips bij het kiezen van relatiegeschenken.

Kies een budget

Wat is het doel van de relatiegeschenken? En hoeveel geld wil je eraan uitgeven? Afhankelijk van het doel is het niet altijd nodig om te kiezen voor dure relatiegeschenken. In sommige gevallen is een goedkoper relatiegeschenk zelf effectiever als promotie te gebruiken. Als voorbeeld: een winkelwagenmunt, erg goedkoop en wordt regelmatig gebruikt door de ontvanger. Daartegenover zal een petje met een groot logo niet of nauwelijks gebruikt worden. Er zijn maar weinig wensen die willen rondlopen met een reclame petje, de kans is groot dat dit relatiegeschenk door vele ontvanger wordt weggegooid of verdwijnt in de kast.

 

Het bepalen van een budget is dus pas nodig nadat er doelen van de promotie zijn gesteld. Denk eerst goed na over de campagne alvorens je (te) dure relatiegeschenken besteld die weinig effect zullen hebben.

Overleg met collega’s

Op het moment dat je een budget hebt gekozen is het tijd om een relatiegeschenk te zoeken dat past binnen het bepaalde budget. Als eenzaat op zoek gaan tussen duizenden relatiegeschenken is lastig, door de bomen zal je het bos niet meer zien. Vraag eens aan collega’s of ze willen shoppen en een top 5 lijstje willen maken van relatiegeschenken. De meest voorkomende producten zullen hoogstwaarschijnlijk het beste effect hebben voor jouw onderneming. Vraag ook eens in je omgeving waar ze aan denken bij een relatiegeschenk. Waar denken ze direct aan? En hebben ze ooit een geschenk gekregen dat nog steeds gebruikt wordt? Zo kom je tot de beste relatiegeschenken voor jouw onderneming!

 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *