Tips voor de beursstand

 

Sta je binnenkort op een beurs en heb je nog geen echt idee over hoe je je stand gaat opbouwen of hoe je het bedrijf/ merk gaat presenteren? Er zijn verschillende ideeën die meewerken aan een beursstand die blijft hangen bij de bezoekers. Zo zijn er verschillende manieren om bezoekers naar je stand te lokken of om bezoekers je stand op de beurs te doen herinneren.

Look & feel

Een belangrijk onderdeel van een beursstand is de look & feel. Het is met name belangrijk omdat het uiterlijk van de stand bezoekers lokt. Door van te voren te inventariseren waar de stand staat op het terrein krijg je een idee van waar de wanden van de stand zijn en waar dus ruimte is om artikelen of iets dergelijks aan de muur te hangen. Daarnaast is het zo dat beurshallen over het algemeen een kale betonnen vloer hebben, door dan bijvoorbeeld gebruik te maken van tapijt of een houten ondergrond (afhankelijk van wat aansluit bij het merk) geeft dit een aangenaam signaal af naar de bezoekers. Hierdoor kunnen deze eerder overwegen om naar jouw stand te komen.

Aandenken

De bezoekers waarderen altijd wel, zonder dat zij dit misschien toegeven, aandenkens van de verschillende merken die aanwezig zijn. Door bijvoorbeeld een folderhouder te plaatsen met verschillende folders of boekjes van het merk/ bedrijf geef je de keuze aan de bezoekers zelf om even door de folder of boekjes te bladeren en eventueel mee naar huis te nemen. Daarnaast wordt het vaak gewaardeerd dat als een bezoeker echt geïnteresseerd is en daarover ook een diepgaand gesprek heeft gevoerd, om deze persoon dan iets meer dan een ‘normaal’ aandenken te geven. Voor deze bezoeker is het dus mogelijk om bijvoorbeeld een bedrukte koffiemok of bedrukte bidon te geven. Hierbij is het ook weer afhankelijk van wat beter bij het bedrijf of merk past. Daarnaast is het dus ook handig om het logo te laten drukken op bijvoorbeeld de koffiemok, op die manier komt deze persoon ook na de beurs in aanmerking met het bedrijf of merk.

Organiseer een wedstrijd

Een wedstrijd organiseren is een van de meest toegepaste acties om bezoekers naar je stand te lokken. Het gevaar van een wedstrijd is wel dat bezoekers niet voor je bedrijf of merk komen, maar alleen voor de prijs aanwezig zijn. Door ervoor te zorgen dat de wedstrijd aansluit bij het merk of bedrijf kan dit een enorm effectieve manier zijn van potentiële klanten lokken, die naast een leuke prijs willen winnen ook nog geïnteresseerd zijn in het bedrijf of merk.

 

Bovenstaande tips geven geen garantie op een perfecte beursstand, maar geven wel een inzicht in waar eventuele winsten behaald kunnen worden in het verhogen van de bezoekersaantallen.



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *