Ook de online klant is koning(in)!

En zolang hij of zij betaalt, is het jou aan alles gelegen om hem of haar tevreden te stemmen. Dat doe je natuurlijk niet zomaar.

Integendeel, hier gaat flink wat tijd in zitten. Je huidige én potentiële nieuwe klanten moeten allemaal blindelings kunnen vertrouwen op de kwaliteit die jij biedt. En dat op alle fronten. Vanaf het moment dat een bestelling geplaatst is, moet het hele proces gladjes verlopen. Daarvoor eigenlijk al. Want ook al gaan ze niet naar een fysieke winkel, het is wel belangrijk dat klanten een prettige ervaring opdoen wanneer ze iets bij jou bestellen. Dat is immers de reden dat ze bij jou kopen en niet naar een ander gaan.

Dus. Je site wordt aangeklikt, het product wordt gevonden, vervolgens besteld en afgerekend en dan ligt het balletje bij jou. Vervolgens bij de bezorgingsdienst. Alle handelingen die jij verricht, moeten zorgen voor vertrouwen en tevredenheid. Doe je dat niet, dan gaat dat jou negatieve recensies opleveren. Potentiële klanten zien die ook en kunnen er daarom voor kiezen om jouw winkel links te laten liggen. Het is jou dus aan alles gelegen om ervoor te zorgen dat jouw webwinkel de hemel in wordt geprezen! Daarom is het heel verstandig dat je met de volgende zaken rekening houdt.

Strakke website

Vindbaarheid is noodzaak nummer één. SEO specialisten zijn een ster in ervoor zorgen dat jij bovenaan in de zoekresultaten van Google terecht komt. Kun je het je als ondernemer veroorloven, ga dan ook zeker met een allround online marketing bureau in zee. Die nemen jouw webshop onder handen en zorgen voor een powerhouse van een digitaal platform!

Je webwinkel moet namelijk heel gebruiksvriendelijk en overzichtelijk zijn om ervoor te zorgen dat klanten hun weg weten te vinden en geïnspireerd worden om een aankoop te doen. Ze dienen direct te kunnen zien of ze bij jou kunnen vinden wat ze graag willen kopen. Maak jezelf bovendien populair door actiecampagnes tijdens feestdagen en andere speciale gelegenheden te starten! Kortingen worden alom gewaardeerd. Maar dat hoeven we jou natuurlijk niet te vertellen.

Verzendmaterialen

Natuurlijk ben jij heel kieskeurig wanneer het gaat om de dozen, kokers en enveloppen waarin jij je artikelen plaatst waarmee je ze naar jouw klanten verstuurt. Deze moeten dik genoeg zijn om de inhoud te beschermen en tegen een stootje kunnen. Kies daarom nooit voor het goedkoopste Maar enkel voor het beste verzendmateriaal. En eventuele opvulling om risico’s onderweg nog verder terug te brengen. Wat er met jouw pakket gebeurt hangt immers af van de koeriersdienst.

Herkenbare verpakkingen

Jezelf in de kijker zetten doe je niet alleen door middel van jouw uitstekende service maar ook het uiterlijk van je verpakkingen. Zeker wanneer daar jouw huisstijl en logo groots op vermeld staat. Jij hebt immers een onderneming om trots op te zijn en bij jouw klanten wil je er geen twijfel over laten bestaan van wie een pakket afkomstig is dat ze in ontvangst nemen! Laat eventueel zelfs je tape bedrukken om over de afkomst van een pakket geen enkele twijfel te laten bestaan.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *