Hoe verkoop je het beste jouw cadeau’s online

De feestdagen zijn net voorbij maar mensen zijn nog volop op zoek naar een mooie winterjas! De koude maanden zijn nog lang niet voorbij.

Maar hoe zorg je er nou voor dat de consument bij jouw webshop terecht komt in de internet chaos? In dit artikel geven we je een paar tips daarvoor.

Om te beginnen moet je ervoor zorgen dat je website goed vindbaar is. Hier zijn diverse technieken voor: SEO (Search Engine Optimization) of SEA (Search Engine Advertising). Bij SEO betaal je niet en bij SEA betaal je wel. Bij zowel SEO als SEA zijn er veel mogelijkheden

Search Engine Advertising (SEA)

Bij SEA betaal je voor advertenties in de zoekmachine, bijvoorbeeld Google. Door te adverteren op internet kun je zeer specifiek op een bepaalde doelgroep richten en bereiken Het grootste verschil met SEO is dus dat je betaalt voor advertenties. Google heeft zijn eigen advertentiesysteem: Google AdWords. Maar niet alleen op Google kan je betaald adverteren, ook kun je bijvoorbeeld gebruik maken van Facebook advertising, Instagram advertising, LinkedIn advertising en nog veel meer. Je kan zelf het budget vaststellen.

Search Engine Optimization (SEO)

SEO houdt in dat je wordt weergegeven in de organische zoekresultaten, de resultaten waar niet voor betaald is dus. Hierbij wordt gebruik gemaakt van relevante zoekwoorden om zo je positie in de zoekmachine te verhogen. Wat belangrijk is, is de content want zonder content geen website! Ook moet je website technisch in orde zijn (technische SEO) en is off-site SEO is belangrijk. Technische SEO houdt in dat je website technisch in orde is, anders kan je door de zoekmachinerobots niet gevonden worden. Bovendien is de off-site SEO ook belangrijk. Dit wil zeggen dat andere websites of blogs naar jouw website wijzen (dus SEO niet op je eigen website/pagina), zoz ziet Google dat je een betrouwbare en waardevolle website bent.



Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.