Trek klanten met een mooie winkelinrichting

 

 

De online concurrentie van winkels is groot: met een paar muisklikken heb je in een mum van tijd de producten in huis waar jij op zoek naar bent. Winkelen wordt dan ook steeds vaker een echt uitstapje voor mensen. Van belang is dat jij hier als winkelier op inspeelt. Hoe je dit doet? Met de juiste winkelstyling.

Winkelstyling voor de optimale winkelbeleving.

Omgevingen moeten uitnodigen en inspireren. Klanten de winkel in krijgen is vaak het probleem niet. Klanten in de winkel houden en een product laten kopen is tegenwoordig steeds moeilijker. Een aantrekkelijk interieur nodigt uit en stelt mensen op hun gemak. Met de juiste winkelstyling verhoog je de omzet. Mensen zijn namelijk gevoelig voor sfeer. Het kan geen kwaad om je interieur zo nu en dan een update te geven. Nieuwe winkelstellingen kunnen het verschil al maken.

Creatieve presentatie

De collectie op een creatieve en inspirerende manier presenteren is een stap in de goede richting. Het aanbod en de concurrentie is zeer groot, dus styling is iets waar winkels zich in kunnen onderscheiden. Gebruik bijvoorbeeld houten stellingen. Hout doet namelijk warm en natuurlijk aan. De Scandinavische stijl waarin hout en metaal gecombineerd worden is ook een veel geziene trend. Planten en mooie visuals zorgen voor extra sfeer en speel vooral ook met kleuren en verschillende opstellingen. Het ontwerp en uitvoering van grote veranderingen kun je in handen leggen van speciale woonstylisten.

Winkelidentiteit

In het winkelinterieur wordt de identiteit van de winkel weergegeven. Online kan dit niet, maar in de winkel kun je hier het onderscheid in maken. Doe hier dus je voordeel mee. Ook verlichting kan heel veel betekenen voor je interieur. Grote industriële lampen zorgen voor een andere uitstraling dan mooie sfeerlampen. Bedenk dus wat jij met je winkel uit wilt stralen. Laat de huisstijl en de kleuren van het logo van de winkel terugkomen in het interieur. Mensen associëren dit dan met jouw winkel.

 

De winkel van de toekomst

Dynamiek is het kernwoord van de huidige maatschappij en de toekomst. De ene trend is nauwelijks begonnen of de volgende dringt zich alweer op. In winkelinterieurs is dynamiek ook van belang. Met snel inspelen op nieuwe trends heb je de halve wereld. De kunst is om met zo weinig mogelijk middelen je winkelinrichting aan te passen. Snel en eenvoudig restylen met een aantal elementen die makkelijk te verwisselen zijn. Zorg dus dat er voldoende mogelijkheid is om makkelijke aanpassingen te doen.

 

 



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *